ФОРУМ За нас Реклама Профил
Навигация
Финансови новини

Търсене в новини и съвети
РЕКЛАМА

Шумът на електронните пари

Оценете: Гласували: 0 Прочитания: 239
п. на 29.5.2017 г.

Растежът на глобалната икономика и ниската безработица в САЩ стоят зад добрите отчети на компаниите за разплащане

Растежът на световната икономика, ниската безработица в САЩ и по-високите доходи увеличават плащанията в глобален мащаб. А това се отразява директно върху приходите и финансовите резултати на компаниите за картови разплащания. Отчетите за първото тримесечие на пазарните лидери Visa и Mastercard потвърждават това, а акциите им продължават да се приемат за атрактивни от инвеститорите. Традиционните компании обаче се сблъскват все повече с конкуренцията на дигиталните разплащания и доказателство за това е PayPal, която продължава да увеличава клиентите си и да настъпва в нови територии. САЩ остава основният пазар, но битките между тях се разгръщат на всички фронтове. 

Най-големият става по-голям

В момента акциите на Visa се търгуват на исторически връх от 93 долара, а анализатори очакват възходящият тренд да продължи. За оптимизма им има причина – няколко събития помогнаха на лидера в картовите разплащания да расте. През миналата година той придоби Visa Europe, което ускори растежа, а данните за първото тримесечие на годината потвърждават това. Kомпанията отчете по-добри резултати от очакваните – транзакциите са се повишили с 37.2% до 1.73 трлн. долара. Тези от Visa Europe са били около една пета от всички. Приходите са нараснали с 23.5% до 4.48 млрд., при очаквани 4.29.

Печалбата на компанията е спаднала до 430 млн. долара (18 цента на акция) от 1.71 млрд. (71 цента) спрямо година по-рано. Това се дължи на еднократния ефект от придобиването на Visa Europe - за европейското звено бяха платени 1.5 млрд. долара, които се разпределиха между банките акционери, сред които имаше и български.

Ако бъдат изключени еднократните плащания, VISA печели 86 цента на акция, надминавайки очакванията на анализаторите за 79 цента. Освен това ръководството повиши очакванията си за годишните резултати. "Продължаваме да вярваме в потенциала за растеж на акциите на компанията", коментира пред Forbes Тиен-син Хуанг, анализатор в J.P. Morgan Securities. Банката повиши прогнозата за цената до 100 долара спрямо 95. Вторият стимул за растежа на книжата й е обявената програма за обратно изкупуване на акции за 5 млрд. долара. За последните 12 месеца акциите на компанията са се повишили с 18%.

Mastercard повишава парите за реклама

Вторият по големина картов оператор в света – Mastercard, също изненадва приятно пазарите. През първото тримесечие на 2017 г. печалбата му е 1.08 млрд. долара, което е повишение от 12.7% на годишна база. Това надмина очакванията на анализаторите с печалба на акция съответно от 1 долар, при очаквани 95 цента, съобщава Reuters. След обявените резултати на 2 май акциите на компанията се повишиха с 2.3% до рекордните нива от 119.10 долара, ниво, което се задържа и през следващите седмици. За 12 месеца доходността по позицията е 23%.

Печалбите са подкрепени от силното увеличение на международните транзакции – повишение с 13%. Те са с по-високи такси, а и са добър индикатор, че пътуванията в глобален мащаб се повишават. Цялостният ръст на обемите на транзакции е 8%, до 1.18 трилиона долара.
Компанията е отделила 170 млн. долара за маркетинг и реклама, което е повишение с 26% и е насочено предимно към форсиране на Masterpass, услугата за дигитални разплащания на компанията. Цитиран от Reuters, главният финансов директор Мартина Хунд-Мехеан обяви, че през второто тримесечие тези разходи ще бъдат увеличени с допълнителни 40 млн., което е ясен знак колко сериозен приоритет за компанията е нейното дигитално бъдеще.

Новият конкурент

PayPal надмина очакванията на инвеститорите при всички параметри след регистрирани приходи за първото тримесечие от 2.98 млрд. долара при очаквани 2.94. Добрите новини подкрепиха цената на акциите на компанията и те поскъпнаха с 6% до 47.08 долара. Главният изпълнителен директор Дан Шулман заяви, че компанията е добавила 6 млн. нови активни потребители в първото тримесечие, което се явява най-големият ръст на потребители за последните три години.

"Променяме начина, по който оперираме като компания", заяви Шулман пред Bloomberg. "Започваме да виждаме резултатите от това, на което сме наистина способни."
Последната стратегия на PayPal е насочена към разширение на партньорствата, в опит да придобие предимство на изключително конкурентния пазар за дигитални разплащания. В последните седмици на април компанията подписа договор с Alphabet, чиято цел е да навлезе и при разплащанията в офлайн магазини и вериги. Потребителите вече ще могат да правят мобилни разплащания през платформата Android в WalGreens Boots и Dunkin’ Donuts.

Обемът на мобилните разплащания е нараснал с 51% до около 32 млрд. долара за тримесечието. И макар те да са далече от тези на Visa и Mastercard, растежът е показателен за интереса към дигиталните разплащания. Обемите на Venmo, платформата на PayPal, която е популярна сред млади потребители, също удвоява транзакциите с 6.8 млрд. долара само за тримесечие.

"Растежът при Venmo и другите основни платформи... показва високи нива на ангажираност и намалени нива на отказ на потребителите от услугите ни", заявява Джон Рейнли, финансов директор на компанията. Активните потребители на PayPal са 203 млн. спрямо 197 млн. предходното тримесечие. Транзакциите на активен потребител са се повишили с 12% до средно 32 през последните 12 месеца.

Печалбата на компанията расте до 384 млн. долара, или 44 цента на акция, което е над предварителните очаквания за 41 цента. В резултат цената на акциите им се повиши до 47.97 в деня на обявяването на резултатите, като оттогава допълнително са се повишили с близо долар до 49.39 долара. Също както Visa и PayPal обяви програма за обратно изкупуване на акции за 5 млрд. долара. Тя ще започне, след като приключи текущата.

Адаптиране към новата реалност

American Express сe представя най-скромно от своите конкуренти, като все още се адаптира към пазарната реалност след тежката раздяла с Costco преди година. Тогава търговецът реши да започне работа с Visa. В първото тримесечие American Express регистрира приходи от 7.9 млрд, което е спад с 4% на годишна база, а печалбата на акция е спаднала с 8 процента до 1.34 долара.

Компанията обаче е регистрирала силен ръст на новите клиенти - 2.6 млн. карти в глобален мащаб, като основен фокус остават най-младите, т.нар. милениъли. Компанията също има силен ръст от 8% на изразходваните от потребители средства. Резултатите на компанията всъщност бяха по-добри от очакваното и тя отбеляза ръст от близо 4 долара, или 5.58 процента на своите акции. За последните 12 месеца акциите на компанията са поскъпнали със 17%.

Източник: www.capital.bg

Сравнете всички оферти за дебитни карти


Коментари и Отговори Начало ^

Моля попълнете вашите коментари тук.
псевдоним   
e-mail   
телефон (незадължително)   
Моля, използвайте само цифри.


( Вашия е-mail адрес и телефон няма да бъдат показвани в коментарите )
Вашият коментар:   Изберете:

Тази функционалност е достъпна само за регистрирани потребители.
Моля регистрирайте се
тук
Нашият редактор ще прецени дали коментарът ви да бъде публикуван под статията/новината отчитайки релевантността му към темата.



Абонамент Новини от МОИТЕ ПАРИ Въведете вашият e-mail за абонамент:
Начало Контакти Често задавани въпроси Реклама Партньори Речник Карта на сайта English Добавете в Google
RSS Защита на личните данни МОИТЕ ПАРИ © 2017 - ВСИЧКИ ПРАВА ЗАПАЗЕНИ FINZOOM FINANCIAL GUIDE NETWORK Romania Turkey
Имоти Работа Автомобили Moreto.net RuseInfo Почивка в България Mail.bg Телевизия Европа Empower United Сделка на деня