Ще наследяват ли автомобилите скъпа „Гражданска отговорност”?

Първо да променим рамката, а след това да градим нова система, подобна на Западна Европа, призовават експерти

Заради общественото недоволство Комисията за финансов надзор (КФН) дава заден ход за спорните моменти в системата "бонус-малус". Отказва се от наследяването на скъпа „Гражданска отговорност” при продажба на автомобил и вдига прага при нарушенията с превишена скорост. Председателят на Комисията за финансов надзор Карина Караиванова каза, че със сигурност ще има нужда от законови промени, които да решат основния проблем, свързан с продажбата на коли, които имат лоша застрахователна история. В застраховката ще бъдат вписани всички, които имат право да управляват колата. Това ще стане с промени в Кодекса за застраховането и в Закона за движение по пътищата.

„В нормативната рамка, в която сме ние, а именно да нямаме лични регистрационни номера, да нямаме история на нашите нарушения няма как КФН да даде по-добър вариант на „бонус-малус”. В този смисъл е добре първо да променим рамката, а след това да градим нова система, подобна на Западна Европа”, коментира по Нова телевизия Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Намерете най-добрата оферта за автомобилни застраховки

„Има дисбаланс между „бонус” и „малус”, защото ако в момента застрахователите събират условно 800 млн. лв. от „Гражданска отговорност”, при въвеждането на системата отново трябва да събират тази сума. Разпределението между добри и лоши водачи е 80% към 20%. Тоест, когато се санкционират по тази скала, санкцията, която ще се вземе от тях, плюс бонусът, който се дава на добрите, отново трябва да даде сумата”, обясни Тодоров.

Той уточни, че за държавни и общински структури няма да се прилага тази система.

„Изчистването на проблема с „бонус-малус” върху автомобилите, а не върху водачите е стъпка напред. Наредбата обаче ще бъде забавена, защото изписването на имената върху талона предполага промени в законодателството, което се прави не от КФН, а от парламента”, коментира Владислав Панев, съпредседател на „Зелените”.

„КФН е готова да приеме разумните предложения, които са направени и да преосмисли цялата наредба. Ние приветстваме това решение”, заяви адвокатът Цветанка Крумова.

„Аз така и не разбрах защо се пристъпи към изграждането на система „Бонус-малус”, базирана на нарушенията по Закона за движение по пътищата. Това е въпрос, от който следват много други, включително и този за собствеността на автомобила”, посочи Крумова.

Източник: www.investor.bg

Подобни категории

Свързани статии

Свързани продукти и институции

Коментари и отговори

Ето пример за смислена статия, защото ти дава смислени отговори. На Основния смислен въпрос "защо се прахосват ресурси за въвеждане на система, която няма как да работи на база на ЗДВП"?
Въведете вашият коментар тук:
  
  
  
Моля, отговорете на въпроса:

Нашият редактор ще прецени дали коментарът ви да бъде публикуван под статията/новината отчитайки релевантността му към темата.