Автор: Юлиян Огнянов, DarikFinance.bg

Към момента 81% от моторните превозни средства, които се движат в България, са със сключена „Гражданска отговорност”. 580 000 автомобила се движат без застраховката, съобщи Емил Атанасов, заместник-председател на КФН и ръководител на управление „Застрахователен надзор”. 20 е твърде висок процент, предписанието на ЕК е за допустими 10%, посочи Атанасов. По думите му  един от начините за решаването на този проблем е използването на системата за постоянно видеонаблюдение на КАТ, за да се установи кои от автомобилите без застраховка реално се движат.

Други проблеми по отношение на Гражданската отговорност, които посочи Атанасов са неадекватната цена, която предлагат някои от дружествата реално поетите рискове както и забавянето при отчитането на полиците в КФН. Няма единна база данни, която да проследява наличието или липсата на катастрофи на един автомобил, за да може да бъде въведена системата бонус-малос, при която цената на застраховката се определя от това какви и колко са нарушенията на даден шофьор.