теми
ИПОТЕЧНИ КРЕДИТИПОТРЕБИТЕЛСКИ КРЕДИТИБЪРЗИ КРЕДИТИКРЕДИТНИ КАРТИСРОЧНИ ДЕПОЗИТИ

Албена очаква бум на туристите от Германия през тази година


0 гласа1221 прочитания

Инфосток се обърна към Красимир Станев, изпълнителен директор Албена АД, който коментира изтеклия туристически сезон и дава насоки какво да се очаква през тази година.

Г-н Станев, какви са очакванията Ви за туристическия сезон през тази година?

Очакванията за настоящия сезон са умерени, планирали сме годишен ръст на нощувките от 7-8% в сравнение с миналата година. Разчитаме на пълна заетост на базата през юли и август и по-висока заетост в сравнение с миналата година през останалите месеци. През месеците май, юни и септември очакваме по-добри записвания както от западните, така и от другите  пазари. Стимул за това е и новата безплатна услуга, която предлагаме в Албена Dine Around през тези месеци.

Каква е посещаемостта от страна на българските туристи и каква е от страна на чуждите? Има ли повишение и ако да, на кои пазари? Как го постигнахте?


Завършихме сезон 2010 с общ ръст на нощувките от 11%. Българските туристи са реализирали 30% от всички нощувки през изминалият сезон, което представлява ръст спрямо предходната година от 11%. Най-голям ръст в процентно изражение спрямо сезон 2009 отбеляза пазар Русия – 38%, следва Германия 16% и Източна Европа – основно Румъния, Полша, Чехия, Македония  – 19%.

За следващата година очакваме значителен ръст от Германия, в резултат на по-големия договорен леглови контингент и рекламната и маркетингова кампания, която предприехме от миналата година. По-добрите записвания вече се виждат от ранните резервации.

Повишението на броят туристи се дължи на нарастващата задоволеност от продуктите и услугите на Албена, което се вижда от коментарите на гости в специализираните туристически сайтове. Значимо влияние имаше и ценовата политика - през 2010 работихме с по-ниски цени в сравнение с предходната година.

Какви са прогнозите ви за резултатите на курорта към края на годината?


Предварителният отчет за годината вече е публикуван, печалбата на Албена е в размер на 9.184 млн. лв. В сравнение с миналата година е реализиран спад на печалбата спрямо предходната година., който се дължи на ръст на разходите за хотелско и ресторантско оборудване и за ремонти на базата.

В кои направления предприехте намаления на разходите и къде има още какво да се желае?

Основните съкращения бяха на административните разходи. Разходите, свързани с качеството на продукта, се придвижиха в посока нагоре. За нас е важно да запазим и подобрим задоволеността на гостите дори в условията на криза и с цената на временно по-ниска рентабилност. Убедени сме, че в дългосрочен план хората ще изберат качествените продукти.

На какво се дължи спада на приходите през тази година?

Въпреки ръста на нощувките, приходите отбелязаха спад, в резултат на намалението на цените.

Какво направихте през тази година, за да привлечете повече туристи  и има ли нещо различно, което ще предложи курорта през следващата година?

Миналата година предоставихме на всички гости, избрали да почиват в Албена, безплатен чадър и шезлонг на плажа. В същото време вдигнахме качеството на плажните услуги - закупихме нови шезлонги и чадъри, машини за почистване на плажа, сложихме нови детски площадки с игри. Албена има перфектния плаж и идващото лято ще запазим това абсолютно предимство на курорта.

Децата до 12 години също почиваха безплатно, когато са в стая с възрастни. За най-малките ни гости също направихме специални детски менюта, анимация, нови детски площадки и басейни. Безплатната политиката относно децата запазваме и тази година.

За настоящият сезон добавяме още нещо за нашите гости - новата концепция Dine Around при all и ultra all inclusive хотелите, която ще обогати и разнообрази почивката на нашите гости. С Dine Around те имат възможността да изберат какво биха искали да обядват и вечерят и да опитат богатото разнообразие на ястия в шест тематични ресторанта, между които италиански, гръцки, мексикански, френски.

Много усилия влагаме по отношение на качеството на храненето. Миналият сезон подновихме 60% от менюта в all inclusive хотелите.

От началото на сезон 2011 в Албена ще действа модерна лаборатория за контрол на хранителните продукти – месо, млечни продукти, риба, яйца и зеленчуци.

Реновирахме и няколко хотела за предстоящия сезон – хотел Орлов е с пълна реновация на стаите, баните и терасите, и ново име - Sandy beach, хотелите Мура, Нона и Лагуна Маре са с обновени стаи. Климатизирани са тризвездните хотели Алтея и Амелия. Разширена е терасата на ресторанта на хотелите Компас, Панорама и Вита Парк.

В Приморско клуб за първа година организираме all inclusive формула на почивка, с качество гарантирано от стандартите на Албена.

Доколко повлия кризата в момента на управляваната от Вас компания?

За периода 2008, 2009 и 2010 г. не реализирахме приходи в размер на милиони левове, с което се забавя инвестиционната програма на фирмата.

Как се развиват останалите дружества на Албена АД?

Едно от най-успешните ни дружества е Еко Агро, което реализира много добър финансов резултат през изминалата година. Дружеството произвежда селскостопанска продукция с високо качество за гостите на Албена и клуб Приморско, както и за износ в Германия.

Разчитате ли по някакъв начин на държавата или само на собствени ресурси? Имате ли изисквания и препоръки към държавната политика по отношение на туризма и ако да, какви са те?

Би било добре ролята на държавата да се засили – за повече контрол, за по-ефективни рекламни кампании.

Автор: www.infostock.bg
Свързани ключови думи