Развитието на СПА туризма в България бе основна тема на част от разговорите на заместник-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов днес в германската столица, където се провежда Международната туристическа борса Ай Ти Би (ITB). С над 600 минерални извора България има сериозен потенциал да се превърне във водеща дестинация за този перспективен вид туризъм. Страната ни е на второ място в Европа по богатство и разнообразие на минералните води, подходящи както за профилактика, така и за лечение на множество заболявания, бе акцентът на срещите, съобщи пресцентърът на икономическото министерство. Маринов е разговарял с ръководството на Генералния съюз на държавните здравни каси в страната. Възможностите за използване на базата в България за профилактика и рехабилитация на германски граждани са били основната обсъждана тема. В Германия работят над 250 здравни каси, които покриват 13 евро от цената на нощувката и 90 на сто от стойността на процедурата на своите членове при престой и лечение в СПА хотел. За целта обаче той трябва да е сертифициран като балнеоложки център.

От 2005 г. профилактиката в Германия е включена към задължителните услуги, предоставяни от здравната каса на нейните членове. Някои от държавните каси в Германия вече изнасят услуги на европейския пазар . Най-разпространените пазари са  Чехия, Словакия, Италия, Австрия, Израел. Основният мотив за избор на дестинация е близостта до Германия, а в случая с Израел - уникалността на Мъртво море за лечение на определени видове кожни заболявания, се допълва в съобщението. Според Маринов България може успешно да се намеси на този пазар, предлагайки отлично качество на достъпни цени. За целта е необходимо бизнесът - хотелите, предлагащи СПА процедури, или техни асоциации, да сключат договори със здравните каси на съответните провинции. Възможностите за допълнителна промоция на СПА туризма в страната са били обсъдени и в разговора на Маринов с Кристин Глайтсман, продуктов мениджър на МедиКур райзен (MediKur Reisen Gmbh). Това е водеща компания в промоцията на този вид услуги. През следващата година компанията ще публикува двугодишен каталог, в който биха могли да се включат по-активно български дестинации и хотели. Засега България присъства в справочника на няколко скромни  страници, докато за конкурентни държави са отделени по няколко десетки. За по-сериозно рекламиране на страната ни обаче са нужни координираните усилия както на държавата, така и на бизнеса, подчертал Иво Маринов.

Автор: www.economynews.bg