Руски турист се жалвал в Комисията за защита на потребителите за скъсана на второто обличане тениска. Това е бил един от първите сигнали във временната приемна на Комисията в Златни пясъци, съобщи за Дарик Илиян Станоев - шеф на комисията за Варна.

От комисията не са успели да определят точната причина за скъсването на дрехата, но в крайна сметка се е стигнало до споразумение между клиента и продавача тениската да бъде заменена с нова.

Чуждите туристи много добре си знаят правата и си ги търсят най-вече от съответния туроператор. Жалби до родната Комисия за защита на потребителите се подават по-рядко, основно за нарушени потребителски права извън пакета, платен на туроператорската фирма, посочи Станоев.

Друг летовник се жалвал от качеството на храната в хотел тип „ол инклузив" в курортните комплекси край Варна. Храната не отговаряла на очакванията и платеното от туриста. В хотела била извършена проверка на Комисията за защита на потребителите съвместно с екип на Агенцията за безопасност на храните. В резултат се е стигнало до споразумение между летовника, туроператора и хотела за отбив от първоначално платената цена.

От 15 до 30 юни във временните приемни на комисията във Варна и Златни пясъци са постъпили общо седем сигнала. Потребители са сигнализирали за некатегоризирани заведения за хранене и развлечения, за платена тоалетна в такова заведение и неосигурен достъп до безплатната зона на плажа.

Временните приемни на Комисията за защита на потребителите по морето ще работят до края на активния летен сезон. В тях туристите могат да подават сигнали и жалби за нередности в хотелите и заведенията за хранене и развлечения, чиито услуги ползват по време на почивката си.

Автор: www.lev.bg