Ноември е месецът на франчайзинга, защото точно през него ще се проведе едно от най-значимите бизнес събития на годината - Franchising Expo 2012 с генерален спонсор RE/MAX. На 9-10 ноември в НДК ще се съберат десетки компании от цял свят, които ще обменят опит, ще запознаят посетителите със своята дейност и може би в тяхно лице ще срещнат своите бъдещи партньори.

През последните години франчайзингът стана един от най-популярните и успешни бизнес модели. Въпреки че самата дума звучи като нещо твърде американско се оказа, че този тип бизнес определено има поле за развитие  в България.

Според изследване проведено между февруари и май 2012 г. от Franchising.bg 92 компании в страната разполагат с работещи франчайз вериги, като по-голямата част (56%) са български. Възможно е възходящото развитие на франчайзинга да се дължи на това, че този бизнес модел предлага бързо възвръщане на първоначалните инвестиции. За различните браншове то варира от 2 месеца до 5 години, но на практика около 50% от франчайзополучателите успяват да си върнат вложенията през първата година.

В повечето случаи този финансов успех се дължи на престижа на марката. Идеята на франчайзинга е предоставянето на готов бизнес модел, като на франчайзополучателя се предоставя не само възможността да се възползва от престижа на марката, а и допълнително обучение и техника. Тези предимства правят франчайзинга едно от най-сигурните пазарни начинания. Като допълнителен плюс може да бъде посочена сравнително ниската франчайз такса в България, средно около 17 000 лв., за сравнение в САЩ тя е в размер от 40 000 долара.

Въпреки, че цифрите са красноречиви, нищо не е по-показателно от примерите. Всеки е чувал за Subway, но може би не всеки знае, че тези ресторанти са франчайз №1 в света според Entrepreneur Magazine. Американската верига за бързо хранене има близо 38 000 обекта в цял свят, 29 от които в България.  Ако този пример е твърде американски, веднага можем да се върнем към българската действителност с Дон Домат. Веригата пицарии има 5 собствени заведения и 4, които се развиват от франчайзополучатели и е отличен пример за това, че всеки вид бизнес, без значение от големината му, може да се възползва от предимствата на франчайзинга.

Могат да бъдат описани и много други примери, но нищо не може да замести пряката комуникация. Ако търсите своя нов бизнес Franchising Expo 2012 ще ви предложи различни франчайз модели както от България, така и от САЩ, UK, Индия, Бахрейн, Гърция и други страни. По време на международната конференция „Нови Бизнес Идеище бъдaт представени последните тенденции на франчайзинг пазара от български и международни лектори.