Пътуването в днешно време, от багажа до лаптопа, е все по-тясно свързано с високите технологии. Всеки гост, отседнал в хотелска стая обаче, се сблъсква с един скъпо струващ анахронизъм - традиционния телефон, информира Ройтерс. Някога телефоните по стаите носеха печалби на хотелиерите, но сега са източник на загуби, тъй като гостите предпочитат да използват мобилни телефони.

"Телефоните бяха извор на печалби, а сега са извор на разходи", посочва Дейвид Конг, главен изпълнителен директор на хотел "Бест Уестърн", пише БТА.

Намаляващото значение на телефоните в хотелските стаи е част от по-мащабна тенденция, отчитаща изчезване на стационарните телефони от домовете и използване на устройства като Блекбъри (BlackBerry), когато се прави бизнес.

Годишно Върайзън къмюникейшън (Verizon Communication) и Ей Ти енд Ти (AT&T), най-големите американски телефонни компании, губят 10 до 12 процента от линиите си в полза на други доставчици, отбелязва анализатор на бранша.

Хотелите обаче не могат да спрат телефонните си системи – те са необходими за безопасността на гостите и сигурността. "Вързани сме с тях", отбелязва Конг.

Гостите използват телефоните в стаите, ако имат нужда от спешна помощ. Извън спешните ситуации набират рецепцията, за да поръчат румсървис или събуждане по телефона. За повечето външни обаждания обаче клиентите на хотелите използват мобилните си телефони и така пестят пари.

Автор: www.lev.bg