Общата стойност на телевизионната кампания на българския туризъм по четири от най-гледаните общоевропейски телевизионни канала, реализирана чрез сключени директни договори с телевизиите, е 6.578 млн.лева.

Това съобщи на пресконференция в БТА Анелия Генова директор на Дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

В БТА бяха представени днес резултатите от реализацията на проект: "Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи европейски телевизионни канали.

Проектът е на стойност 7.5 млн.лева и се финансира по линия на оперативна програма "Регионално развитие".

България като туристическа дестинация е била представена от Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel.

По Eurosport излъчванията на 30-секундните клипове са били 561, по Euronews - 952, по National Geographic Channel - 504, а по Discovery Channel - 1020. По Eurosport и Euronews е бил излъчван общ имиджов клип, а по другите две телевизии освен имиджов, са били излъчени и продуктови клипове на тема "Култура" и "Природа".

Над 50 на сто от клиповете са били излъчени в най-гледаното време на всяка една от телевизиите. По данни на телевизиите над 137 млн. зрители са гледали клиповете по четири и повече пъти.

Кампанията се е провела от 6 септември до 27 декември и от 31 януари до 27 март 2011г.

По време на телевизионната кампания е била осъществена и интернет кампания в сайтовете на Eurosport, Euronews, National Geographic Channel. Общият брой на достигнатите импресии на рекламните банери в трите интернет сайта е над 14 млн.

В Eurosport в рамките на един месец е проведена и i-Phone кампания. В рамките на кампанията в България са гостували четири снимачни екипа от Eurosport, Euronews, National Geographic Channel, които са заснели тематични предавания за България.

Организаторите на кампанията обясниха, че тя е по-скоро имиджова и цели да повиши информираността за България и за възможностите за туризъм у нас.

Това дали рекламата ще доведе туристи обаче зависи от офертите на туроператорите и от други рекламни дейности.

Автор: www.darikfinance.bg