92 компании имат работещи франчайз вериги в България


Франчайзинг бизнесът в България се събира в НДК на 9 и 10 ноември. Повече от 70 български и международни изложители ще се представят тази година на четвъртото издание на Franchising Expo 2012 - единственото изложение за нов бизнес в България, съобщават организаторите от Franchising.bg. Своите бизнес модели ще представят компании от САЩ, Великобритания, Индия, Бахрейн, Гърция, Дубай и др.

Входът за посетители е свободен срещу регистрация онлайн или на място. Всеки желаещ да се запознае, да почерпи опит от утвърдени марки и да се ориентира в света на франчайзинга може да посети изложението от 10.00 до 18.00 часа в зала 3 на НДК през двата дни.

Генерален спонсор на събитието, на което се очакват над 3000 посетители е международната компания за недвижими имоти RE/MAX. С всяка следваща година изложението бележи ръст в сключените договори, с което се утвърди като най-ефективния начин за развитие на франчайз веригите в България.

Докато франчайзингът все още е сравнително непознат в България (по данни на Franchising.bg 73% от предприемачите не са наясно с материята), то бизнес моделът се радва на изключително бързо развитие, а в последните години преживява истински бум у нас, благодарение на навлизането на големи световни марки.

Благодарение на франчайзинга всеки може да започне веднага собствен бизнес като се включи във франчайз верига и използва нейната марка, ноу-хау и изпитан бизнес модел.

Броят на чуждестранните и български франчайзодатели, които развиват бизнес на българския пазар расте с всяка изминала година. 92 са компаниите с минимум 3 франчайз обекта, като по-голямата част (56%) са български, според Проучването на франчайзинг пазара, проведено между февруари и май 2012 г. Интересен факт, е че българският бизнес се решава да предложи франчайз малко преди шестата си година, показват още данните от анкетата.

От 12 000 лв. започват разходите за развитие на франчайз модел, които включват разработването на необходимата документация, обучения, административни разходи, софтуерно обезпечаване, назначаване и обучение на франчайз мениджър, маркетиране на франчайза и т.н.

Защо точно франчайз?

По този начин компаниите решават проблемите си с инвестициите в нови обекти, намаляват риска, развиват веригите си по-бързо, мотивират управителите на обектите повече и успяват да се развиват в чужбина, обяснява Светослав Билярски от Franchising.bg.

Мисията на Franchising Expo 2012 е да подпомогне франчайзодателите при привличането на нови партньори и представи последните тенденции във франчайз бизнеса на българските предприемачи.

Допълнителна информация за записване и участие в изложението може да получите на info@franchising.bg.

Успоредно с изложението на 9 ноември ще се проведе конференцията „Нови Бизнес Идеи”. Предприемачи развили и утвърдили своите марки на българския и международния пазар ще дадат ценни съвети и начини за развитието на успешен бизнес. Акредитацията за достъп е на стойност 67 лв. без ДДС, като за ранно записване до 26 октомври има отстъпка от 20%. Допълнителна отстъпка се ползва и при повече от един акредитиран от компания. (регистрация може да направите ТУК).

Franchising Expo се превърна в традиционен форум на франчайз бизнеса в България. Вече четвърта година изложението среща български и чужди франчайз вериги с потенциални партньори. Световният опит е доказал, че специализираните изложения за франчайзинг са най-ефективната форма за привличане на желаещи да започнат нов бизнес чрез закупуването на франчайз. Българският опит потвърждава това. В рамките на миналогодишното издание бяха подписани 27 договора за франчайз, над 2300 посетители разгледаха изложението.