теми
ИПОТЕЧНИ КРЕДИТИПОТРЕБИТЕЛСКИ КРЕДИТИБЪРЗИ КРЕДИТИКРЕДИТНИ КАРТИСРОЧНИ ДЕПОЗИТИ

Новите бизнес идеи на българите


0 гласа12896 прочитания

Резултати от проучването „Какъв бизнес започват българите”, проведено във връзка с предстоящото изложение за нов бизнес Franchising Expo и Световната седмица на предприемачеството

Уважаеми колеги,
На 6 ноември от 11:00 часа в Пресклуба на БТА се състоя пресконференция по повод изложението за нов бизнес Franchising Expo 2012 и съпътстващата го конференция „Нови бизнес идеи”.

Вече четвърта година изложението помага на предприемачите да започнат собствен бизнес като част от утвърдена българска или интернационална верига. Тазгодишното издание на единствения форум за нов бизнес в България Franchising Expo ще се проведе на 9 и 10 ноември в зала 3 на НДК, София.

Входът е свободен. Над 60 изложители ще представят възможности за започване на собствен бизнес, сред които: Subway, Еврофутбол, Дон Домат, Моят Магазин, Мания, Рефан, Кен, Т-пост, Bonduelle и много други. Генерален спонсор е световният лидер сред агенциите за недвижими имоти - RE/MAX.

Събитието е в рамките на Световната седмица на предприемачеството, която се провежда под патронажа на президента Росен Плевнелиев. Официален  домакин на проявата у нас е младежката организация Джуниър Ачийвмънт България.

По време на конференцията „Нови бизнес идеи” на 9 ноември ще бъдат представени водещите тенденции и успешните практики за стартиране на нов бизнес в страната и в чужбина. Посетителите ще могат да получат ценни съвети за бизнес успех от Николай Богданов, развиващ програмата Моят Магазин на МЕТРО с 1400 открити обекта за година и половина; Вим Брикман, Франкорп Европа; Освалдо Яндоло, AZ Franchising; Венцислава Стоянова от Еврофутбол; и други. Акредитацията за конференцията е на стойност (67 лв. без ДДС) и изисква предварителна регистрация.

В пресконференцията взеха участие:

•    Резултатите от проучването „Какъв бизнес започват българите” бяха представени от Светослав Билярски, бизнес консултант, управител на Franchising.bg.
•    Проф. д-р Кристиан Банков, директор на Югоизточно европейския център за семиотични изследвания към НБУ, създател на методиката на проучването, даде подробности за начина на провеждането му.
•    Нина Арнаудова, мениджър бизнес развитие в RE/MAX България, сертифициран лектор от RE/MAX Европа, запозна присъстващите с тенденциите на пазара на бизнес имотите, като индикатор за бизнес климата.
•    Вера Петканчин, Мениджър Бизнес Развитие в Джуниър Ачийвмънт България, представи събитията, които ще включва Седмицата на предприемачеството.

Резултати от проучването „Какъв бизнес започват българите”

„Средният” български предприемач би започнал интернет бизнес с инвестиция от 20 000 лв. и очаква да печели от това 2500 лв. на месец. Това показват резултатите от проучването „Какъв бизнес започват българите”, проведено във връзка с изложението за нов бизнес Franchising Expo, което ще се проведе на 9-10 ноември в НДК, в рамките на Световната седмица на предприемачеството.

На второ място сред предпочитаните браншове е ресторантьорството и общественото хранене, а на трето – различните видове услуги. Участниците в проучването не са силно привлечени от възможностите да развиват търговска дейност, като най-често изтъкваният аргумент е доминацията на големите вериги в този бранш. 



71% от предприемчивите българи биха инвестирали под 30 000 лв. в собствен бизнес, като по-голямата част не биха ползвали кредитиране. Срокът за възвръщане на инвестицията е в силна зависимост от нейния размер. Най-често хората с предприемачески амбиции се чувстват комфортно с двугодишния период за възстановяване на първоначалното си вложение.



Най-често изтъкваната причина за започване на нов бизнес е желанието за независимост: „Искам да поема живота си в собствени ръце и да създам бизнес модел достоен за подражание, да дам положителен пример на много работодатели.” На второ място е амбицията за реализация на собствените бизнес идеи: „Защото мисля, че мога да направя нещо повече в този бранш от съществуващото в момента”. Заслужава да се отбележи, че сравнително малък брой от имащите желание да развиват бизнес биха го направили поради безизходица, свързана с липса на други възможности или с неуспехи в настоящото си начинание.



Голямата част от желаещите да започнат ново начинание нямат бизнес опит. „Трябва да се развивам, а никъде не получавам тази възможност. Като цяло младите хора, които тепърва се сблъскват с живота и нямат стаж и практика трудно намират реализация.” – е една от типичните мотивации на анкетираните. Най-интересна и перспективна е групата на хората с ръководен опит като служители на различни нива в йерархията.



Имащите намерение да стартират нов бизнес очакват да печелят „толкова че да мога да живея добре и да мога да развивам бизнес”, като амбициите на анкетираните са най-често в диапазона между 2000 лв.и 3000 лв.



„Амбициозна съм, интелигентна, умея да работя с ръцете, въображението и ума си” – това споделя една от анкетираните участнички в проучването. Вярата в собствените способности обаче е на второ място сред факторите, които по преценка на желаещите да стартират нов бизнес, биха им донесли успех. На първо място са посочвани познанията в дейността, която предприемчивите българи биха развили в бизнес.



Вече четвърта година изложението Franchising Expo помага на предприемачите да започнат собствен бизнес като част от утвърдена българска или интернационална верига. Тазгодишното издание на единствения форум за нов бизнес в България ще се проведе на 9 и 10 ноември в зала 3 на НДК, София. Входът е свободен. Генерален спонсор е световният лидер сред агенциите за недвижими имоти - RE/MAX. Над 60 изложители ще представят възможности за започване на собствен бизнес, сред които: Subway, Еврофутбол, Internetreklama.bg, Моят Магазин, Дон Домат, Мания, Рефан, Кен, Т-пост, Bonduelle и много други.

Събитието е в рамките на Световната седмица на предприемачеството, която се провежда под патронажа на президента росен Плевнелиев. Официален  домакин на проявата у нас е младежката организация Джуниър Ачийвмънт България.

По време на конференцията „Нови бизнес идеи” на 9 ноември ще бъдат представени водещите тенденции и успешните практики за стартиране на нов бизнес в страната и в чужбина. Посетителите ще могат да получат ценни съвети за бизнес успех от Николай Богданов, развиващ програмата Моят Магазин на МЕТРО с 1400 открити обекта за година и половина; Вим Брикман, Франкорп Европа; Освалдо Яндоло, AZ Franchising; Венцислава Стоянова от Еврофутбол; и други. Акредитацията за конференцията е на стойност (67 лв. без ДДС) и изисква предварителна регистрация.

Изследването е проведено по методика, разработена от Югоизточно европейския център за семиотични изследвания към НБУ.

За повече информация:
Весела Василева
Tel.: 0884 183 004
E-mail: conference@franchising.bg
сайтове на събитията:
www.franchising.bg/expo
www.businessideas.bg

ПОВЕЧЕ ЗА: Франчайзинга

Франчайзингът е най-успешният бизнес модел на съвременния свят. Той позволява на всеки да започне веднага собствен бизнес като ползва марката и бизнес модела на доказала се франчайз верига. Той  превръща малкия бизнес в голям бизнес! Без франчайзинг McDonald’s щеше да си остане едно кафе в Сан Бернардино, а KFC - лавка на гарата в Корбин, Тексас. Според изследванията на Международната франчайзинг асоциация 82% от започналите бизнес със закупуване на франчайз продължават да са на пазара и след петата година. Със същото могат да се похвалят едва 20% от независимите нови фирми. В момента половината от всички продажби на дребно в САЩ се реализират от франчайз обекти. Като прогнозата е, че през 2035 г, над 50% от всички продукти и услуги в световен мащаб ще се продават на принципа на франчайзинга.

Световната седмица на предприемачеството

Целта на глобалната инициатива е да вдъхнови предприемаческия дух, иновативността и съзидателността за стартиране на собствен бизнес. В рамките на проявата милиони млади хора в 115 страни се включват в местни, национални и глобални активности, които стимулират предприемаческото мислене и поведение, раждат идеи и чертаят нови пътища за развитие. Всяка година инициатива вдъхновява появата на следващото поколение предприемачи.