Не стана ясно какъв ефект ще имат допълнителните приходи върху общинските бюджети

Депутатите от парламентарната Комисия по бюджет и финанси приеха на първо четене промените в Закона за корпоративното подоходно облагане (ЗКПО), в чиито преходни и заключителни разпоредби са включени изменения във всички данъчни закони.

Най-сериозната корекция е в Закона за местните данъци и такси, където не просто се променят ставките, а целият модел на облагане. Идеята на вносителите (Министерство на финансите) е да се премине плавно към екологично двукомпонентно облагане на автомобилите.

Пред журналисти председателят на комисията Менда Стоянова обяви, че средно с 30% ще се повиши данъкът на колите със сертификат ЕВРО 1, 2 и 3. Това засяга 2,4 млн. коли. "Данъкът на тези автомобили е изключително нисък. Някои от тях плащат от порядъка на 6-7 лева, така че 30% не е сума, която би могла да има съществено значение", аргументира се тя.

За по-мощните автомобили налогът остава по-висок, но в сравнение с досегашния ще има намаление около 10-20% на най-екологичните автомобили от категория ЕВРО 6, уточни Стоянова.

Нито тя обаче, нито от МФ успяха да кажат колко точно ще бъде данъкът в различните градове. От финансовото ведомство отказаха да предоставят и сметки за това какви биха били общо приходите от налозите върху автомобилите с мотива, че това ще бъде възможно за изчисление едва, след като общинските съвети решат каква ставка ще наложат.

От БСП не пропуснаха атакуват управляващите, че за пореден път предлагат законопроект без към него да е приложена оценка на въздействието. 

„Ние сме бюджетна комисия все пак, несериозно е. Няма никакви разчети какви приходи ще влязат към държавния бюджет и бюджетите на общините следствие на предложените промени“, коментира Румен Гечев от БСП.
Менда Стоянова му опонира, че държавата определя данъчната основа и ставката в диапазон, а оттам нататък решението е в ръцете на общините.

Източник: www.investor.bg