теми
ИПОТЕЧНИ КРЕДИТИПОТРЕБИТЕЛСКИ КРЕДИТИБЪРЗИ КРЕДИТИКРЕДИТНИ КАРТИСРОЧНИ ДЕПОЗИТИ

Поскъпналите визи за руснаци може да провали туристическия сезон


0 гласа713 прочитания

Автор: Елица Елефтерова, money.bg

Заради проблемите с издаването на българските визи за руските туристи може да се провали целия туристически сезон у нас, оповести на пресконференция Донка Соколова, председател на Управителния съвет на Българската асоциация на туристическите агенции, цитирана от Агенция „Фокус".

Туристическият бранш у нас е силно притеснен заради продължаващия проблем от миналата година с издаването на визи за руските туристи от изнесения визов център, с което услугата се оскъпява с 12 евро.

Проблемът се усложнява от факта, че основните туристи у нас са от Русия и Великобритания и ако проблемът не се реши, България може да загуби руския пазар.

Срещнахме се с представители на Министерството на външните работи и се надяваме, че нашите туроператорски фирми ще минават директно за визи през консулската ни служба. Преди един час научих обаче, че пет чартърни вериги от Русия са анулирали полетите си за България за Коледа и Нова година, каза тя.

Има очаквания, че спадът от Русия, може да бъде компенсиран с туристи от Великобритания.
Нетните приходи от българския туризъм за миналата година са били 1,450 млрд. евро.

Над 75 % са приходите са от морски, 10 % от зимен, а останалата част от 15 % се дели на културно-исторически и екотуризъм. Туристическата индустрия е една от малкото, която ще отбележи минимум 5 % ръст за 2009 г.

Очакваните приходи от туризъм за 2009 г. ще са на равнището на миналата година, въпреки че ще има спад от 10 %. Приходите се очакват да бъдат малко повече, тъй като има 50 % ръст на оставащите българи в страната, каза Соколова.

В тази връзка държавата трябва да осъзнае нуждата от реклама на нашата страна като туристическа дестинация, каза на Соколова.

Тя уточни, че зимният ски спорт е едва 10 % от туризма у нас, а още по-малка част се пада на историческия туризъм. У нас има 40 000 паметници на културата, но има затруднения при тяхното ползване, тъй като много от обектите не са социализирани, понеже липсва инфраструктура.

Без помощ от държавата и без мобилизация на всички сили в частта за реклама, няма да успеем. Страната ни е много непозната в Европа, а да не говорим за другата част от света. Българките фирми дават над 4 млн. евро за общи реклама на България като туристическа дестинация, обясни Соколова.
Свързани теми