Имам депозит в Росексим банк, къде да го търся сега?


1 гласа8890 прочитания

2004г. съм открила депозит в Росексим Банк. Росексим се вля в ДЗИ Бaнк, а пък ДЗИ премина в Пощeнска и т.н. Съвсем се обърках и им изгубих следите. не зная какво да предприема, къде да си търся парите.

Коментари и отговори

Информацията, с която разполагаме е, че през 1997 г. покойният Емил Кюлев излиза като акционер от Българо-руска инвестиционна банка , купува пловдивската Тракиябанк и я преименува в Росексимбанк. През 2002 г. банкерът приватизира ДЗИ, като по този начин се формира най-големият финансов алианс в България с изцяло български капитал в размер на 200 млн. лева. Росексим банк се преименува на ДЗИ Банк и възниква Българска финансова група ДЗИ. През 2002 г. придобива мажоритарен дял от ДЗИ. През ноември 2007г със съдебно решение Пощенска банка и ДЗИ Банк стават едно юридическо лице, като приемник на двете финансови институции е Юробанк И Еф Джи България АД. При едно сливане или придобиване на банкова институция, придобиващата институция придобива както активите (кредитните сделки и др. задължения към банката), така и притежаваните пасиви (отпуснати кредити и задължения към други институции, а също и задълженията към населението под формата на депозити). Съветваме Ви да се обърнете към служител от банков клон на сега действащата Юробанк И Еф Джи.

Информация за местонахождението на офисите може да намерите като отворите този линк.

Надяваме се, че информацията ще Ви бъде полезна.

Поздрави,
Екипът на МОИТЕ ПАРИ
Здравейте! Искам да ви разкажа една история, малко е невероятно , но е факт. Работя в една от най - големите болници в Пловдив от 20 години - МБАЛ ПЛовдив АД. В далечната 2002 година , ръководството на болницата решава да започне на ни изплаща месечното трудово възнаграждение чрез дебитни разплащателни сметки. За много кратко време , почти целия колектив беше снабден с дебитни карти на тогавашната Росексим банк, която вече я няма на български банков пазар. Беше ни обяснено, че картите не са активни и ако решим да ги ползваме , трябва да отидем лично до банката , за да заявим желанието си да се възползване от тази услуга. В договора , който ни беше даден , пишеше , че картата е валидна до две години , след което банката автоматично закрива сметката , ако не заявим да подновим договора. И така, като всяко чудо , три дни и толкова . Май много малко хора се възползваха от предложението. Но изненадата дойде , миналата седмица , на 15.01.2010 г.Един колега ходил по друг повод в Пощенска банка, но се оказало , че има разкрита дебитна сметка , за която той неподозирал , че съществува.Същата тази сметка , даже му натрупала и задължение към тази банка , а именно към Пощенска банка. От разговор със служителите на клона на банката , се разбрало , че проблема е от същите тези сметки , разкрити в Росексим банк през далечната 2002 година.И така и аз реших да проверя , дали и аз има сметка в Пощенска банка. Оказа се , че имам, и със задължение от 12 лева. За да закрия сметката , трябва да заплатя тези 12 лева, които са натрупани от 06.2008 г.Сумата не е кой знае каква, но умножена по 800 служители на болницата , сумата не е никак малка. Тази банка много елегантно е решила да печели на наш гръб , без даже и да е предложила някаква услуга. След всичко казано до тук идва ред и на въпросите ? Що за държава сме като и банките започнаха да лъжат на дребно ?Най - интересното е, че си намерих в къщи въпросния договор който даже няма и форма на договор- без подпис и печат?! Искам съвет - да плащам ли това задължение или трябва да си потърся правата някак ?! Ами по тази логика и в този ред на мисли , може би има и друга банка ,която да се разполага с личните ми данни , без аз да подозирам и също да съм длъжник някъде другаде. До сега съм си мислела , че съм коректен платец и честен данъкоплатец, но на практика излиза друго. Как е възможно , някой да иска да му платиш за нищо. За толкова години , как не се получи някакво извлечение от тази банка или някакво уведомление изобщо.
Без да се превръщаме в адвокати на банката ще потвърдим част от обяснението й. Съвсем нормално е, а и при други сливания на други банки се наблюдава тази ситуация. Влетите в новата банкова група банки естествено запазват своите клиенти, само се променя собственика на институцията. Това и се случи с Росексимбанк. Нейните клиенти впоследствие станаха клиенти на ДЗИ Банк, а понастоящем на Пощенска банка. Щом е имало открита сметка и върху нея дебитна карта, то със сигурност е имало неснижаем минимум в нея. Ако банката начислява такса за обслужването й (каквато се оказва, че има такава) и сметката е празна, разходите по нея се покриват от неснижаемия минимум. Въпреки, че картата не се ползва, тя не е закрита, поради което банката продължава да начислява тези такси. В тази ситуация салдото по сметката след изчерпване на този неснижаем минимум е отрицателно, поради което са Ви изискали тези 12 лв. в случая.

Съвсем отделен е въпросът защо и по какъв ред са били издадени тези дебитни карти. За жалост не познаваме казуса, за да го коментираме. Надяваме се все пак, че горният ни коментар ще Ви даде известна яснота относно 12-те лева и за процедурите, като цяло.

Надяваме се, че бяхме полезни.

Поздрави,
Екипът на МОИТЕ ПАРИ
В повечето случаи в общите условия на банките е вписано, че при невъзможност банката да си събере месечната такса обслужване - сметката се закрива автоматично (примерно за 3 месеца несъбрани такси). Аз имах подобен казус през 2013г. и след един имейл до банка ми закриха сметката, без да плащам несъбрани такси за 10-12 лв и такса закриване още 12 лв...