При покупка през ПОСтерминал се оказа, че операцията е била направена с фалшива (крадена) карта. Банката оспорва направената трансакция и не иска да ми преведе парите. Как да процедирам мога ли да съдя банката?


0 гласа6227 прочитания

Здравейте, имам следния проблем: имам малък магазин в който сложих и пос терминал, обаче за мое съжаление миналата седмица при порендата покупка през пос терминала се оказа, че операцията била направена с фалшива(крадена)карта. Банката оспорва направената трансакция и не иска да ми преведе парите, а аз съм дал стоката и реално аз триябва да покрия загубите, което според мен не е редно при положение, че пос терминала е на банката и при направената операция всичко беше наред терминала пусна бележка, и всичко беше като при всяка една операция до този момент. Моля за съвет как да процедирам мога ли да съдя банката има ли начин да се разберем без да се стига до съд. Предварително ви благодаря!!
Свързани ключови думи

Коментари и отговори

Здравейте,

Наредба № 3 на БНБ от 16 юли 2009 г. за условията и реда за изпълнение на платежни операции и за използване на платежни инструменти - регламентира правилата, от които Вие се интересувате:

Прочетете внимателно Договора си с доставчика на платежни услуги (банката). По-долу ще цитираме 2 члена от горепосочената Наредба, които според нас внасят яснота по въпроса Ви:

Договорни отношения между доставчик на платежни услуги и търговец

Чл. 31. (1) Когато терминалните устройства ПОС се намират при търговец, различен от доставчика на платежни услуги, взаимоотношенията между тях се уреждат с договор, който осигурява спазването на Закона за платежните услугии платежните системи и подзаконовите нормативни актове по неговото прилагане.
(2) Договорът по ал. 1 съдържа най-малко следното:
01. видовете платежни карти, чрез които могат да се извършват операции с търговеца;
02. приложимите процедури и задължения на търговеца при изпълнение на операции с платежни карти, включително процедурите за сигурност;
03. срока и начина на плащане спрямо търговеца от доставчика на платежните услуги

Отказ за изпълнение на операция с платежна карта
Чл. 32. (1) Търговецът, при който се намира терминалното устройство ПОС, чрез което се извършва плащането, може да откаже използването на платежна карта в случай на:
01. невалидност на платежната карта;
02. несъответствие на подписа върху платежната карта с подписа върху документа за операцията или документа за самоличност или липса на подпис върху платежата карта, ако такъв се изисква за нейната валидност;
03. отказ от страна на държателя да представи документ, потвърждаващ неговата самоличност, или когато търговецът установи, че неоправомощено лице използва платежната карта;
04. невъзможност да се получи потвърждение за извършване на операцията;
05. съмнение за неистинска или подправена платежна карта.

За най-оптимална защита на правата Ви се обърнете към адвокат.

Надяваме се, че информацията ще Ви бъде полезна.

Екипът на МОИТЕ ПАРИ

Здрасти, има два основни вида транзакции с карти:card present transaction(картата е представена пред търговеца) и card not present(картата не е представена пред търговеца, а по телефон, интернет) В случайте, когато плащането е през телефон или интернет и някой е заявил транзакцията за невалицна/престъпна, банката ти взима парите.(освен ако вече не си ги получил в брой) И ако не ги върнеш прекратяват договора и се почват разни глупости. В твоя случай, в целия останал свят освен България - защитетен е търговеца, а не картодържателя. Всяка банка си има договори с Visa/Mastercard. Тези договори се съобразяват с общи условия еднакви за всички държави и не зависят от банките. Според тях не би трябвало да ти вземат парите и да анулират плащането, щом стоката е предадена. Ако плащането е станало след въвеждане на ПИН-кода, не трябва да ти взимат парите. Ако нямаш ПИН-код, но има подпис на клиент, пак трябва да ти ги върнат. Проблемът идва от там, че 99% от банковите служители в която ида е банка в БТ не знаят за какво говорят, когато става дума за плащания с карти и електронно банкиране. Най-добре си виж договора и остави разпоредбите на БНБ.
Здравейте, благодаря за изчерпателния коментар. Аз си задействах процедурата и вече имаме няколко разговора с моя адвокат и представител на банката.Първия разговор беше много тежък, и обесняваха как едва ли не ще ме вкарат в затвора, но адвоката който си наех се оказа доста силен и след няколко доста остри коментара от негова страна за това което и вие коментирате, хората от банката се пречупиха. В крайна сметка им върнах терминала и трябва да изчакам около месец и ще ми върнат парите. Лошото е че скоро не бих сложил пос терминал в магазина си, а хората вече имат желание да плащат с карти не са като преди години да искат парите да са им в джоба и всичко да е на ръка.По интересното за мене е че банките дават зор и на такива като мене търговци да слагат терминали общо взето те ми го набутаха аз бях малко предобеден към терминала, блъскат и реклами на кредитни карти нон стоп, но не са си направили сметка, че може да стане измама с тези карти и да имат фонд или нещо такова за покритие на щетите.Аз съм съгласен ако от 100 операции 99 са фалшиви значи проблема със сигурност е в мене, ама една единствена фалшива операция и то кажеш, че сумата е огромна, а тя е смешна за банка.Предполагам че много търговци са изгоряли по тази схема, но все пак живеем в БГ и международните норми и правила тук не важат.